Wednesday, March 7

Berani Kerana Benar


b4 tido update ada story panas...sebelum bateri laptop mati marikan update n3...Hari ini ada sesi sumpah Al- Quran kononnya dalam kelas aku ada kecurian handphone..so aku lakukan dengan tanpa wudhu tp Al- Quran beralaskan kertas kajang...boleh??


Member aku yang hilang handphone dapat gambaran dari Ustaz dari Negeri Pantai Timur kononnya yang curi itu seakan2 aku..ulang suara seakan2 aku then member aku yang kurang kepandaian telah mensyaki aku mencuri Handphone Sony Ericson jenis yang aku jejaki dalam google ye ulang suara dalam google...
Ustaz mana yang sengal ubi kayu ini? Elok ke perkara yang sebegini beritahu yang curi itu perwatakan seperti aku?? Pesanan aku kat ustaz tu jgn jadi ustaz lah jadi pengadu domba senang...kerana perkara kecil macam ni aku dipinggirkan sebab aku dituduh mencuri WTF....




semiskin2 aku belum terlintas nak jadi pencuri..dari aku curi hp baik curi duit tatkala elaun belum masuk awal bulan 3..Dia tabur fitnah kata aku dh berubah dari sikap perubahan aku dari ceria ke pendiam..so sikap yang berubah tu la buat aku jadi pencuri?? Tahap kepandaian member aku di tahap mana aku pun tak tahu korang nilai la sendiri..


so hari ini (selasa) member aku yang non muslim hilang hp..so member aku tuduh aku curi sedang kehilangan tu berlaku di library bila aku cerita pada member aku yang non muslim atas tuduhan member aku terhdp aku dia terus nagis sbb rasa bersalah... kerana hp dia hilang semua org tuduh aku ..



Perasaan aku? Bercampur aduk dengan permainan politik dia cipta sendiri..terima kasih abg li sebab tanye kebenaran dari mulut aku sendiri,sesungguhnya ALLAH nak tunjuk kebenaran sikit demi sedikit....kalau member aku  seronok buat tuduhan sebegitu teruskan  niat tu sbb ingat Allah Maha Adil..aku redha apa yang berlaku..

6 comments:

adventure mama said...

uhuhu..kalau dituduh mencuri oleh kawan kita..sedang kan kita tak bersalah..rasa nak baling meja je kat die..sabar ye dik..:P

aida-myasara said...

mmg pastu siap hasut member2 tu yang tak boleh blah...

kawan2 yang dengar pun bangang...bab orang kata bila suruh makan tahi kita makan..

ada akal Allah kurniakan untuk berfikir bukan untuk simpan..

ariana8733 said...

ermm..mmg sedih bile jd perkara cmni, ana pon penah lalui..
mase form 1, ana kene tuduh curi duit kwn, 1 asrama pinggir kan ana tau, siap kene kaunseling & kene tampar ag..
smpai ana ase nak bnti sekolah je. tp, berkat nasihat dri fmily ana, ana sbr kan je..
Last2 bile dh tau sape pencuri nye, tau pon masing2 dtg mintak maaf..

Allah tu maha adil..sbr ye aida, nnti kebenaran pasti terbongkar..

logorithm said...

Hmmm... macam banyak jer masalah Cik Aida kat sana? Sampai kan yang bergelar 'ustaz' pon turut sama nak mengenakan Cik Aida?

aida-myasara said...

abg logo : mmber terlalu percaya benda yang membelakangi hukum Islam ni yang jadi masalahnya.

insan biasa said...

kau jngn maafkan kwn kau tu.. boleh buat spare part pahala kt padang masyhar nanti...