Friday, February 10

Dunia Kita Berbeza.

Elaun belajar lambatnye...dah 1bulan 1hari...nk cukup 3 bulan baru nk bagi ke?? Sengal gile kerja lambat,gaji nak banyak...(sapa makan cili terasa la)...korang pernah tak dapat rakan sekelas very annoying, sentiasa nk terbaik atau nak senegeri sahaja?? Kalau ada cite ek...
aku tak kisah ngan siapa pun aku kawan sebab aku jenis flexibility..bukan semua yang ada sekeliling kita suka dengan kita...yes aku org luar yang tidak mempunyai dialek sebuah negeri tp aku bangga aku boleh berbahasa melayu secara standard atau secara pasar... tp kenapa nk pilih rakan2?? Tepuk dada tanya selera.. Biar kita sederhana dari riak.. bukan tak suka kekdg mcm terkilan dengan
 sikap mereka...

Aku bukan kutuk lebih tp sikap ini sebenarnya membuat orang sebangsa aku sendiri tidak bersatu padu,sentiasa  pra sangka dan sentiasa nk bertelagah... macam mana nak maju??..


ps: sentiasa manis buah jgn manis gula takut diri sendiri mudarat..



1 comment:

ariana8733 said...

ermm..kebanyakan yg ana kenal pon cmtu gak, nak cari kwn 1 negeri je..pastu pinggir org yg bkn senegeri diorang..haishhh..x tau r ape nak jd..
pastu ade gak yg berkawan ngan yg geng2 keje bgus, bergaji besar & cntik2 je, yg keje bese2 & x cntik cam ana ni salu kene pinggir..

macam2 kan manusia ni..tp, ade gak yg ok, kwn susah senang..sentiasa ade ngan kite..wlo jauh cmne pon ttap akan contact tnye khbar & share prob..nice kan..