Saturday, February 18

Antara Sahabat Dan Kawan.


Hari ini kelas ganti hurm penat nya nak bangun pagi...pepagi indah tak selalu cerah sampai ke petang dengan assignment yang sekian mengejar dateline..nasib la kalau kena sembur ngan letcurer..tahan telinga atau potong markah....

Nak di jadikan cerita hari ini aku rasa bengang sangat sebab hendak sebuah poster untuk English Week dengan tajuk  "my uniqness of my class" dengan lukisan 9 tapak tangan dengan tajuk his story dan letak poster di pameran dan beberapa orang akan menerangkan mengenai poster tu...masing2 tunjuk kehebatan dengan warna tapak tangan sendiri..

sumber google

contoh yang kelas aku buat so yang tinggal siapa yang patut memberikan penerangan tentang lukisan tersebut dengan tidak semena2 aku cadangkan nama K.U(Ketua Kelas) sebab dia boleh berbahasa inggeris dengan lancar...dengan lantang dia terus jerit

"suka2 je bagi arah - arah orang" 
kerjanya asyik mengarah orang jek...
 K.U bersama dengan Member aku 

 Member aku siap high 5  dengan KU sbb menyokong kata2 dari K.U tersebut. Hati aku runtun bila aku sekadar bagi cadangan dan cadangan aku seperti di ejek..sedangkan hari Khamis lepas kami telah cadangkan nama tersebut. So aku cuma bergurau tetapi disalah tafsir...bila berlaku situasi aku terus diam sebab aku rasa malu di herdik sedemikian..rasa member aku sorang perasan yang muka berubah bila K.U bercakap mcm tu...so bila siap poster tu K.U bagi dengan chinese girl bring back that poster... Bila K.U cuba tegur arah mana nak balik aku hanya jungkit bahu sbb aku tak mahu pisang berbuah 2 kali..

Walaupun kelas aku hanya mempunyai 9 orang tetapi perasaan hasad dengki tetap nampak dimata aku(selalunya orang sebangsa aku)...Bila sorang dah siap assignment  orang itu akan diumpat keji sehingga kita rasa down sekali... Walaupun hampir 2bulan tetapi aku masih belum ada lagi sahabat yang boleh bersama susah dan senang ...tetapi ramai yang ada hanyalah kawan waktu senang sahaja...aku selalu ngadu ngan tunang aku je..tunang aku cakap sabar dan buat tak tahu je...

5 1/2 tahun untuk berada disini perlu ada kekuatan yelah sebab aku bukan orang yang suka mendiskriminasikan negeri lain.... minta maaf aku bercakap pada situasi yang berlaku... kalau anda berada di dalam situasi aku pasti akan rasa seperti itu... kekadang diam itu bukan beerti kalah..diam itu elak dari pergaduhan.diam itu perlu berfikir sebelum melontarkan kata,diam itu berfikir untuk tidak melukakan hati sahabat,

Aku ucapkan Alhamdulilah sbb aku tak mampu nak melawan dengan kata..aku ucapkan alhamdulilah sebab aku kenal mana sahabat dan mana kawan... ini ujian kecil untuk aku tetapi kenapa airmata aku tak berhenti mengalir??




4 comments:

suha said...

shbt mmg plg sush nk jmpe tp percayalah,tetap akn dijumpai..tamo sedih2 tau (^_^)

HeNRieTTa JoSe said...

no komen....hidup penuh warna warni...hitam pown ado....

logorithm said...

Sedihnya... K.U. dan member Cik Aida tak patut berbuat gitu. Melainkan kalau diorang memang tak pernah menganggap Cik Aida sebagai seorang kawan. Sabar jer lah ye? Asalkan kita tak melukakan hati orang lain sudah ler...

ariana8733 said...

sbr ye aida, kan sbr tu separuh drpd iman..ag pon klu aida berlawan kate, isau jd pergaduhan kan..biar je ape org nak wat kat kite, jgn bls balik..bak kate aida, berdiam diri x beerti kite yg slh kan, kite cume x mo perkara kecik jd besar tu je..

ape2 pon gud luck ye kwn..5 1/2 thn kan aida kat sane..hati kene kuat tu je pesan ana..