Saturday, February 25

Air Oh Air

Jumaat n Sabtu aku cuti.. seronok cuti awal tp esok ahad dah ada kelas..argh sengal..
Masalah esok kelas perkara biasa tetapi yang tk biasa kerap takde air kalau tak malam petang kalau pagi nk kelas setakat alhamdulilah masih ada tk termiss la aku nak mandi pagi walaupun air sejuk macam air dalam peti ais....
Memula rasa mcm tak biasa yelah duk key ell kat rumah mandi air macam air terjun niagara semua kepala paip aku buka hahah...mak aku bising aku sebab kalau aku gosok gigi paip kat sinki aku buka terbiar je..bila mak berleter aku buat pekak maaf mak heheh..tp aku pelik mcmne mak aku boleh tahu paip air tu terbuka semasa aku gosok confuse gak...
Duk kat IPG ni aduh masalah ngan air..pernah last week aku baru balik dari kokurikulum dengan badan belangas aku naik bilik tingkat 3 capai toiletries aku turun tingkat bawah air tak de so aku pergi blok sebelah mujur ada air kecik jek biarlah sebesar air itu sebesar kencing budak 2 thn memancut aku tetap nak mandi ..rasa nk menangis tak de air...
 
agak2 kalau yang susah sistem paip takde mcmner la ye..aduh syukur dapat mandi walaupun air kecik..masalah air di ipg bukan isu baru di kolej kediaman perempuan sebenar isu ni dah lama cuma dia siapa yang hendak ketengah kalau ketengahkan pasti akan timbul isu pelajar boleh mandi di gym,toilet di balai islam..itu yang dikatakan oleh adik2 di kolej kediaman merangkap senior a.k.a adik2 aku.. 
dalam hati aku what the fish..giler payah nk mandi kena tempuh semua ni agak2 la negara dh maju,teknologi canggih tapi isu air di negara terengganu masih di tampuk lama sebab kalau nk air lebih korek tanah sedut kira macam telaga tp ni up sikit nak sebut pun tak reti ...kesian la kat kami wei..

No comments: