Saturday, April 28

P.H.D MELAYU

Dah dekat seminggu aku dengar dari mulut kawan aku si S pasal mmber sebilik dia si B merangkap kawan sekelas aku memburuk2kan aku ...aku tak faham kenapa dia nak buruk kan aku ...bayangkan dari awal semester tahun ni belum kenal siapa aku, sedap kata aku macam2 padahal dia si B yang cakap banyak macam murai tercabut ekor , aku pulak yang dituduh ..konon dia cakap semuanya baik aku ni jahat... rasa macam nak tendang mcm bola je si B tu 


Contoh kes paling berat aku dituduh sebagai pencuri...bila member aku si S cite disebalik kes tu, rupanya keluarga dia si B siap nak jumpa aku sebab bomoh a.k.a ustaz yang bongek tu cakap rupa orang curi tu muka cina,mata sepet dan tak balik kampung...mmg What The Fish  la kan..muka aku ada rupa seperti itu ke?? motip selit pic sendiri disini.... : P


aku dengar member aku si S cerita terus airmata aku turun..rasa sedih,geram dan dari seorang yang redha dan pemaaf aku terus rasa tak ingin nak berbaik sehingga keluarga si B dan B sendiri termasuk Ustaz yang bongek  datang minta maaf sbb maruah tercalar kerana pihak HEP datang bilik periksa samaada hp si B ada dalam simpanan aku...gara2 si B beritahu aku yang ambil hp dia...nasib baik rakan sebilik aku percaya kan aku...


demi Allah semiskin2 atau sekaya mana aku belum tergamak lagi nak curi barang org...aku bukan tak boleh minta keluarga aku atau En.Tunang belikan hp... aku berdoa Allah membalas dengan setimpalnya dengan rasa derita aku lalui....



No comments: