Saturday, March 31

Lappy Lappy

 Esok last day hantar assignment Sejarah Sosioekonomi ...hahah naik giler mmber aku yang lelaki belum siap gara - gara tkde lappy..giler arr...so dia kena pinjam merata orang...
sumber google


 aku faham perasaan orang takde lappy bile nak buat keje tak de lappy ..mcm aku gak dulu kena tiaw (bukan keawtiaw tp marah) dengan adik aku baru  cari lappy sendiri sekarang my baby lappy masih elok...benda mahal ooo bukan senang nak dpt lecah ketiak keje ngajar baru dpt 1 aset yang aku boleh guna sekurang2 aku ngajar dapatlah beli 1 aset walaupun kecil... adik aku dapat lappy sbb mak aku tolong beli pakai duit BR1M..rezeki Allah... 


Bila masuk pengajian tinggi perkara utama ialah lappy sbb assignment tak pernah berhenti sehingga gradute.. yang menjadikan aku sangat pelik mmber laki aku ni dh mengajar di sekolah sebagai guru sandaran tidak terlatih (gstt) macam aku tak beli lappy??


ok purata gaji gstt bersih rm1500 ...3bulan awal tahun mmg tak dapat gaji so ko makan hutang dengan fama(fathermother) kalau ada adik leh minta juga... masa ni jgn berangan nk makan sedap macam kepsi atau seangkatan fastfood...ko leh makan sehari cuma kurang rm 10 ....pastu dah siap dokumen gaji ko dapat seketul gaji gstt 3k++...ko tolak hutang so mungkin tinggal 1700 so harga lappy sekarang 1k kebawah...mcam aku beli lappy ni RM 1300...mmg mahal aku rasa sbb aku tolak dari 1700 tinggal belanja 500 untuk sebulan...aku beli sebab nk buat soalan peksa...selain tu boleh gak buat edit pic ngan blog..huhuh...

 
 bukan nak berlagak kuasa 10 .. memula aku nak beli keta untuk aku ulang alik sekolah tp memandangkan aku keje kontrak susah sikit so beli yang mana penting...so hepi burday my bby lappy yang ke 2...moga terus sihat untuk berkhidmat ...:)) motip..

No comments: