Wednesday, September 28

Mak??

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!

Lembu : Kenapa kau kata macam tu?

Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!

Lembu : Hah! Buat apa pulak?

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua
tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.
Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku,macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!

Ayam : ?? Maksud kau?

Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang.Rasa nak
bunuh diri pun ada.Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)
 

3 comments:

ariana8733 said...

hahahaha..klako, x kan nak pggil lembu mak lak..

logorithm said...

Kalau hisap direct memang patut panggil lembu tuh 'mak' la kot? Hehe...


Terbaru dari Logokoko:

[10SX] Gambar bermacam-macam KOTE!

[U] Hujung minggu yang terganggu

[11PG] Gambar lori Alam Flora eksiden...

nurfauzi said...

hanay terjadi andainya mereka buleh berkate-kate dan mempunyai akal.

kalau ade akal macam tu, mau haru-biru manusia