Friday, May 6

Anak Angkat Anak Juga

Assalammualaikum..salam sejahtera..
N3 aku kali ini pasal anak angkat..ada sesiapa di antara korang anak angkat hurm..(-.-!).. aku bukan nak hina pasal anak angkat ni sbb bagi aku mereka juga manusia yang dilahir tanpa sebarang dosa sesuci murni kelahirannya..Entah macam mana aku nak dijadikan ceritanya  ini adalah gara2 bermula dengan kisah seorang teman yang berkahwin(anak kandung 4 orang)  ambil seorang anak iaitu anak angkat..sebab keluarga anak angkat ada masalah...hurm bila dengar teman aku nak ambil anak angkat mula kepohchi dengar la  soseh tentang perangai anak angkat sebab bila dah ambil anak angkat nanti perangai anak angkat ini jadi jahat sebab anak angkat keturunan yang jahat la bla bla bla..
subhanaALLAH aku bukan nak mengata... apa salah bayi sampai begitu cetek pemikiran bangsa aku ni...bayi tu tidak bersalah apa pun kalau kita mendidik dengan didikan agama dan dunia sama seimbang aku rasa perangai anak angkat tu pasti jadi umat yang soleh solehah..kita yang selalu memikirkan yang negatif tentang anak angkat ini buang jauh2....sentiasa lah berdoa yang baik2 tentang anak angkat ini.....


2 comments:

Diedie Yana said...

tapi kan aida dd ada pengalaman tengok sndr kelakuan anak angkat nie... nie yang terjadi....mmg betul anak angkat nie sikit tak byk la kan akan ada juga perangai asal macam mak pak diorg. mmg diorg tak slh tapi tue la kenyataan yang dd nampk ngn mata dd sndr

ejoy said...

jika di ajar dan didik dengan sempurna, dia akan paham suaty hari nanti , tetapi risiko nya tetap ada. jika berani ambil risiko boleh teruskan