Tuesday, March 22

Bas Merah Jambu

Pepagi hujan turun dengan renyainya..aku bangun dengan gaya malas
aku terpaksa gagah jugak bangun pagi sebab nk bilas baju + jemur untuk bawa g program selama 13hari..huhu aku siap segala kerja rumah berserta dengan  persiapan nk keje dengan gaya berlari2 anak aku ke perhentian bas
 nasib baik hujan belum lebat syukur..
kelihatan bas untuk wanita datang dari jauh mengambil penumpang....aku tak naik bas tersebut sbb aku tunggu teksi dengan secara kebetulan ada lelaki suami kepada seorg wanita berada disitu juga yang mahu naik bas tersebut tetapi di halang oleh pemandu bas tersebut kerana bus tersebut hanya untuk wanita..terdengarlah rungutan dari beberapa org lelaki dan seorang isteri yang mentaliti agak rendah..
rungutan pertama dari suami
''hish bas untuk wanita pulak''
rungutan kedua isteri
''menyusahkan je"
aku dengar rungutan mengantuk aku beransur hilang dan boleh bertukar jadi naga hembus kalau dengar rungutan lelaki ini yang bekerja sebagai penyapu jalanan
'' ingat lelaki ini peraba ke..bodoh menyusahkan org..sape yang meraba kalau org ppuan sendiri ''
ditambahkan lagi minyak oleh rungutan isteri lelaki yang di halangan
'' tulah ingat dia(suami) muka peraba''
suami isteri selalu p keje naik kereta kebetulan kereta rosak so terpaksa naik bas bertambah unluck dapat bas merah jambu(bas untuk wanita) aku rasa nk bertukar naga pastu hembus api kat perungut2.. baru tahu..bikin panas dikala hujan lebat turun menyejukkan bumi..mahu sahaja aku beritahu dengan mereka yang tahu merungut bahawa dengan adanya bas seperti itu perempuan yang naik akan rasa selamat dari diraba dan pelbagai perkara senonoh yang tidak dinginkan..jangan fikirkan kepentingan diri sendiri tetapi fikir kalau perkara yang tidak diinginkan terjadi pada ahli keluarga sendiri ..ingat setiap benda yang dibuat oleh pihak rapid adalah permintaan dari kaum yang dilahirkan seorg perempuan dan pernah menjadi mangsa raba termasuk aku..malas nk cerita kejadian tersebut..aku bukan nak provoke kaum lelaki tp jangan tunjuk yang anda rendah IQ sbb lelaki ini ada 9 akal 1 nafsu berbanding wanita 9 nafsu 1 akal..so kalau nk merungut fikir ahli keluarga anda yang akan lalui perkara ini...

2 comments:

BTS said...

ada ka bus merah jambu???

aida-myasara said...

pengangkutan yang penumpangnya semua wanita di kenali perkhidmatan merah jambu cth macam train komuter yang warnakan merah jambu untuk wanita tetapi ada jugak lelaki naik heheheh