Friday, February 11

Apa ada pada Pangkat?!!


 
Semalam ofis di datangi oleh sekumpulan para manusia 
untuk  bermesyuarat yang dtg tu semua berpangkat...
disebabkan aku staf baru so aku tanyalah officemate aku
siapa gerangan manusia yang dtg hadir
'tu PA Dato ni *...tu Driver Dato'*..bla..bla'
kira semua yang berpangkat la..
ramai gak yang hadir sampai tak terkira dgn jari penuh bilik mesyuarat aku yang kecil tu..
aku paling respect ada seorg lelaki dtg
baju kemeja yang ala2 persatuan2 luar(nampak kusam sikit) pakai beg sandang belakang 
mmg buruk giler beg tu..
bila aku tanya officemate aku 'dia  tu CEO..'
reaksi aku masa tu mmg tak percaya langsung sbb dia ramah mcm org biasa sbb selalunya CEO akan pakai kot,briefcase kira smart bagai lah n sombong sikit..
yelah org 
berpangkat mana nak ramah dengan ramah 
dgn org biasa 
tak sama taraf katanye...
hurm bila fikir balik pangkat bukan lah segalanya
aku suka org mcm tu...tak mcm sesetgh org 
menyombong bagai nk rak sedangkan mereka hanyala....
hai la dunia dunia..
mak aku kata
'setinggi bintang di langit jgn lupa rumput di bawah'
sampai sekrg aku masih berpegang ayat tu...


                                      

2 comments:

Zaidah said...

pangkat ker tidak ker....darah still merah n matipun bawak kain putih...

logorithm said...

Itu dressing orang seni tuh! Hehe...