Thursday, January 6

Senyum itu Sedekah

Pagi yang indah lagi sejuk pagi sbb hujan turun dgn lebatNYA...aku ngan mak g up date asb di Pejabat Pos Medan Tuanku di Jalan Tuanku Abdul Rahman..Aku mention nama Pejabat Pos (Aku fedulik hapa) sbb aku geram sgt..ada seorg kerani ni nama macam ibu Nabi Ismail..hurm korg pandai teka k..Time giliran aku sampai aku update dulu pastu baru kuar duit muka dia sambut aku kt kaunter tu peh mcm tertelan buah kedondong yang masam lagi masam tu...muka mcm malas nk lyn org mulut herot sikit korg tahu kan..dh la tu Si Kerani minta aku sain pada borang asb tu..dgn muka kelat tahap tapir.. pastu Si kerani kaunter ni kena tekan loceng utk panggil supervisor untuk masukkan id ..peh dia tekan loceng tu mau berkecai kena hentak dari buku asb aku tu..dgn muka angkuh sementara supervisor masuk id wah dia kipas muka dia dgn buku aku ala2 mcm mem besar..aku tgk pun terkejut gak...aku sain tanpa bicara...aku heran & pelik la knp kena byr ke senyum tu? aku rasa tak pun...aku rasa kalau kerani ni tak mau keje kt situ aku leh offer diri sbb aku rasa bukan mudah nk dapat keje tetap dan aku nasihat hargai keje yang ada... even kalau dia baca n3 aku dia tersentap ke aku rasa aku fedulik hapa...customer always right..k ni nasib aku tak report dalam paper perangai karat Si Kerani tu...memalukan

No comments: