Friday, December 21

Asal Crepe

  Sekarang musim orang orang buat jual makan crepe yang murah yang mahal yang montel yang gebu yang dot dot..ada pelbagai perisa yang di luar jangkaan minda kita sendiri.. betapa kreatif nya rakyat Malaysia ini...


Semalam aku ngan adik aku tengok kitab buku masakan aku yang aku simpan sejak tahun 1999 lagi...sehingga sekarang mmg buat apa sahaja mmg menjadi jek dari Barat Selatan Timur Utara semua ada dalam buku ini, kalau sesiapa yang nak boleh call aku untuk korang photocopy ...

muka depan

 bahagian dalam yang ada tulisan itu adalah bahasa French yang diolah bahasa Melayu..so dijadikan cite aku tertengok senarai tu jumpa perkataan crepe tetapi ejaan ialah spt ini crêpe kalau siapa yang tau sebutan adalah dengar sini... isi buku bahasa Melayu

 yes google translate..

asal crepe ialah dari French ok ...
crepe ialah pancake a.k.a lempeng
yes tu la jawapannya..


tp aku keliru  kenapa bancuhan kulit crepe tu mcm kuih gulung macam mak aku buat jek??
sumber pakcik gogel

 
tepuk dada tanye selera..

No comments: