Saturday, August 31

Macaroni Va Va Voom

Tengah malam 31hb ni aku nak share resepi macaroni yang memang mudah dan va va vom.. Especially student yang duduk kolej kediaman atau dimana - mana sahaja. ..Aku tak tau la korang boleh bawa periuk nasi atau tidak.. Aku bawa tapi bukan selalu masak macam kat rumah hanya guna untuk weekend sahaja..Kalau hari2 masak memang taklah kan!!



Bahan - Bahan :

macaroni harga pasaran RM2.69 *beli kat mydin Terengganu

 Sardin 1 Malaysia RM 1 *pakai kad siswa :P

sambal instant kokomo RM 7.90 *beli di Giant

Mayonis Jepun 



cara penyediaan

1 1/2 cawan Macaroni rendam dengan air panas 8 - 10 minit tanpa garam,minyak atau apa2 sahaja. Sebelum tapis,rasa macaroni dah lembut atau tidak,kalau dah lembut,boleh tapis macaroni.*macam korang masak maggi goreng jugak.


Masuk 1 tin sardin hancurkan, 1/2 sudu sambal dan 1 tin sardin air gaul sebati dan tunggu didih pastu masuk macaroni  letak sikit air supaya bahan tidak lekat jgn sampai berkuah sgt just agak2 je.*jgn banyak just agak2 je.Periuk biar dalam keadaan keep warm dalam 2 minit. then boleh hidang panas dengan mayonis jepun. 

atau

korang boleh buat cara ini..before go breakfast
Macaroni *terpulang berapa banyak korang nak makan  rendam 8 - 10 minit dengan air panas sebelum pergi mandi
then after bath korang bancuh sup instant macam campbell dengan vono ikutla korang nak rasa apa aku suka campbell cheese with crouton jadikan ia pekat sikit pastu gaulkan rata ngan macaroni tadi pastu leh makan..*boleh avoid makan maggi jugak..

* aku respect kepada penulis blog resepi sebab aku nak tulis resepi mudah ini sepuluh kali susun ayat walhal benda biasa jek..





No comments: