Saturday, August 4

Rindu Kicap

 hari ini hari yang ke 15 puasa hurm lagi 2minggu jek nk beraya..
Apa kenikmatan yang korang dapat selain pahala di bulan puasa?? Jawapan dalam hati je..




Sebagai perantau mcm aku ceh budget duk kat benua Eropah padahal duk Tganu jek kot.. Setiap hari aku berjalan kaki bersama kawan2 untuk cari makanan jarak nya seperti bau kentut pun tak hilang kalau korang korang kentut bertali la kan... penat hari2 lecah ketiak aku dibuatnya..tapak kaki aku besar mcm bigfoot dah




Sepanjang 2 minggu ni jugak la aku beli makan untuk buka ngan sahur...takutnya nak balik kl kalau badan aku sedebab badak air yang tandus di gurun sahara...pasti mak aku bebel doa dia tak bebel... anak mu ni mmg kuat makan pun hasta tak pernah kurang sedikit pun...bukan makan byk tp aku suka minum air more 1 gelas....air manis untuk buka n sahur air 0 jek


dan sepanjang 2 minggu jugak aku berbuka dan bersahur ngan lauk ayam yang berharga RM2.50 hurm belum nasi putih kalau ngan ngan nasi putih jumlah nya ialah RM 4 ye...mahal sgt dari harga kl...tak de sayur kalau buka ngan sahur aku belanja RM 8 + Air bungkus RM 1.50 (kalau kl baru RM 1.20) kuih standard 3biji RM 1...Tp potongan kuih sgt halus macam makan 1/4 dari 1/2 jek..kejam...
mcm soalan model polya pulak


 nk jimat celah mana?? nk g makan surau ???
sekali sekala tekak ni nk gak selera lain...hurm minta duit ngan banker pun banker marah dan asyik tanya bila nk dapat elaun...huhuh nk nagis..... 




sehingga saat ini aku tk betah nk makan ayam...rindu kicap kat rumah...rindu nk gelak ketawa kat umah...nk tau siapa kicap klik bawah

si kicap 












No comments: