Thursday, May 3

Provokasi

 Hai minggu ni macam macam berlaku hingga ke hari ini ,Khamis...SABAR SABAR je yang boleh buat...dari gaduh ngan ketua kelas sampai hari ini masih tak cakap kecuali yang penting sahaja...Bukan benci tp kalau tak buat macam tu dia ingat kita mudah di perkotak katik kan...sorry kalau dia ego aku lagi ego...nama je dah kawin tp perangai macam budak2...pls be mature...

Semalam tah macamana aku pergi ngadu ngan pensyarah aku yang rasa boleh percaya so aku cite sikit apa yang berlaku...hari ini aku pergi minta note kena tiaw sbb aku kacau PNP hurm salah aku jugak...otak aku blank sepatutnya aku jumpa dia after kelas...pastu sebelum majlis perpisah aku kena tiaw lagi.. 
 
 
padahal aku dah minta maaf pun dengan beliau hurm dia pulang paku buah serpih...tu masalah aku, sepatutnya dia tak patut cakap mcm tu...aku rasa malu sebab dia perli aku mmber aku yang beria ajak jumpa beliau sebab kebetulan majlis belum bermula...aku tak nak jumpa sebab aku dah kena tiaw masa jumpa td...
she dont accept my apologise hurm rasa nak blah jek...malu kena perli pastu kena marah lagi..


Selepas habis majlis, K.U suruh hantar RPH TMK hurm rasa nak mengamuk je..padahal hari Isnin baru nak hantar...dengan mengelabah aku naik hostel tingkat 3 printer lak wat perangai tah macamana dakwat boleh bocor la...padahal elok jek aku letak kat atas meja..nasib baik aku tengok kat bahagian dakwat kalau tak membazir dakwat sia2 jek...kalau duit belajar dapat 1k sebulan sedap gak ini ciput 430 jek makan pun terikat2...




Kalau merungut itu ini kat tempat belajar ni,pensyarah aku tanya soalan provokasi...
KENAPA TERIMA TAWARAN BELAJAR??
 
 
kekadang macam nak jawab jawapan yang agak kurang ajar tapi balik kita nak cari ilmu kena sabar...
Macam kat sekolah kalau pelajar melawan kata keberkatan ilmu itu tak sampai kalau kita biadap ngan guru...jadi murid pun susah jadi guru pun susah...tp aku berharap soalan itu tak perlu tanya 
cuma aku berharap kepada mereka yang sering provok soalan mcm tu berikan kami peluang belajar dan doakan kejayaan kami ... ..
 
 
 

No comments: