Thursday, December 8

Hitung Hari...

Awal tahun 2011 keje datang mencurah sebab aku cari keje Dec 2010 tak de yang kosong..tahun ni pun sama jugak...Rezeki mcm tu la kejap dia datang bergolek kejap datang berenang2 eh ada ke??...nasib la kalau dah kerja kontrak sampai masa akan ditamatkan sedangkan company aku sekarang ni bukan kukuh sangat... rasa kesal timbul dalam hati tu bertambah apabila dulunya aku diberikan keje tetap dan gaji kecil 1k..mana cukup tapi apakan mungkin ada hikmahnya...


Sebenarnya aku malas nk update blog aku 
yelah dengan masalah tak dapat kerja untuk tahun depan lagi...nk kawin kalau semua aku cerita dalam blog ni dah macam aku jual cite klise aku sendiri macamlah org lain takde masalah macam aku ni... tp aku tak mau putus harapan aku ingat lagi seorang pegawai berbangsa cina masa tu aku mmg last kontrak dengan Maybank tahun 2007 medan tuanku aku keje bahagian hire purchase detail kot nama pegawai tu Mr.Wong...aku tak boleh kata2 dia 
 
 
"NEVER LOSE 'UR HOPE"..
 
 
serius wei aku mmg respect ngan pegawai ni suka bagi semangat berbanding dengan pegawai sebangsa ngan aku..suka jatuh kan harapan aku..walaupun aku dah lama tak berkerja dengan Maybank tu tp kata2 itu lah yang aku ingat sampai ke saat ini..

aku harap agar Allah sentiasa pintu rezeki aku untuk berkerja dan terus berkerja.. Aminnn...






1 comment:

ariana8733 said...

aminnnn..insyaAllah, akan ade rezeki keje lain wat aida..ape2 pon aida kene byk kan bersabar & jgn putus asa...caiyokkk!!